Технічне сервісне обслуговування опалювальної техніки нагадує звичайне страхування, важливість та необхідність якого ми повністю починаємо розуміти тільки після настання страхового випадку. Виникає питання : навіщо в такому випадку платити зайві гроші? Багато користувачів зарубіжних газових котлів впевнені в їх високій якості. Це дійсно так. Світові лідери виробництва опалювального обладнання , таких як Ferroli, Vaillant, Protherm, Saunier Duval, Hermann, Beretta, Ariston, Sime, Viessman, , багато років тішать своїх клієнтів продуманими інженерними рішеннями і найвищою якістю виробленої опалювальної техніки. Не треба забути, що вся імпортна опалювальна техніка розроблена для європейських стандартів електропостачання та газопостачання, а вони порядком відрізняються від вітчизняних. Також негативно впливає відсутність спеціальної підготовки та очищення води в системі опалення, що в свою чергу призводить до утворення відкладень (накипу) в теплообмінних агрегатах котла (теплообмінниках). У більшості випадків, навіть при умовах непрофесійного проектування та недобросовісного монтажу систем опалення, брендова опалювальна техніка вражаюче витримує всі навантаження, не доставляючи особливих труднощів своїм власникам перші два-три роки експлуатації.
Які роботи необхідно проводити в рамках технічного обслуговування
По – перше, щороку, на початку і в кінці опалювального сезону, необхідно провести профілактичний огляд, в рамках якого необхідно зробити наступне:
- огляд технічного стану системи
- перевірка напруги та частоти струму в системі електропостачання
- перевірка працездатності пристроїв захисного відключення
- очищення топочної частини котла і димохідного каналу
- перевірка технічного стану форсунок
- наладка функціонування пальника
- перевірка газопровідной системи на наявність протікань
- контроль електродів розпалу
- регулювання тиску в баку розширення
- контроль роботи циркуляційного насоса і перевірка працездатності зривного клапана
- настройка та перевірка систем автоматичного захисту котла
По-друге, у разі наявності незадовільних показників функціонування будь-яких систем обладнання або виходу їх з ладу, обслуговуючої компанією здійснюються ремонтні роботи. І з рештою, клієнт отримує консультації щодо правильної експлуатації опалювального обладнання. З часом з’являються і інші нюанси. Наприклад, коли термін експлуатації котла досягає три-чотирьох років, з’являється необхідність промивки його теплообмінних елементів (теплообмінників). Така сервісна послуга під силу тільки справжнім професіоналам, оскільки вимагає наявності спеціального обладнання та комплектуючих для хімічного очищення теплообмінних елементів …
Дуже важлива частина сервісного обслуговування – перевірка всіх електронних компонентів котла. Технічне обслуговування котлів включає в себе не тільки заміну окремих компонентів котла, промивка теплообмінних елементів і діагностика обладнання. Ефективна і що сама головна економічна робота котла опалення дуже сильно залежить від правильного функціонування всіх електронних вузлів контролю та управління обладнанням. Для здійснення контролю коректної роботи електроніки необхідне спеціалізоване обладнання та відповідне програмне забезпечення, яке можна отримати тільки у виробника відповідної техніки. Це підтвердження того, що монтаж, пусконалагоджувальні роботи, профілактичні роботи, а також ремонт котлів опалення повинні здійснюватися виключно компаніями, що мають відповідні ліцензії та дозволи, а також мають офіційний статус представника компанії виробника.
Своєчасне виконання вищевказаних регламентних заходів дозволяє в значній мірі знизити вірогідність виникнення аварійних ситуацій та виведення обладнання з строю. Крім того, регулярне технічне обслуговування котлів дозволяє запобігти усіма можливими несправностями та пошкодженнями, тобто, звільняє від необхідності проведення коштовних ремонтних робіт у майбутньому.